28 februari 2012

Bloggutmaning Ljusstakar!

Jag har kommit på att det där med bloggutmaningarna är lite kul. Tyvärr är jag inte tillräckligt hängiven bloggläsare för att upptäcka dem i tid, jag ligger allt som oftast lite efter, men nu är jag väl i tid, uppmaningen gäller veckan ut?
Den här gången är det http://h55.se/ som kommit med uppmaningen att visa favoritljusstakarna.

mfl härliga retrobloggare har antagit utmaningen. 

Nu är inte ljusstakar det jag handlat mest av på loppisarna (-Varför inte? undrar jag när jag ser alla andras fantastiska skatter!), men jag vill inte vara sämre så här är ett litet bidrag: 


Ni som kikat på bloggen tidigare känner säkert igen dem lite grann. Jag har en (fortfarande växande) samling av "bubbelvaser" som jag kallar dem. Dem har jag redovisat tidigare (här: http://designvardag.blogspot.com/2011/02/sa-blev-de-plotsligt-14.html  nu är de förresten inte 14, utan 18 stycken, men numera köper jag dem bara när jag hittar någon som är lite ovanligare).

Så när jag för en tid sedan såg dessa 6 ljusstakar som påminner så mycket om foten på bubbelvaserna kunde jag såklart inte hålla mig. Alla 6 för 100 kr. Älskar dom i det allt starkare vårljuset. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar