04 oktober 2013

Miniatyrer.

Det började med att jag köpte två stycken av dessa trädgårdsstolar i "Barbie-storlek" till dottern i treårspresent i vintras, på Erikshjälpen. Men när hon öppnat dom och börjat slarva runt med de urcoola dynorna lite hit och dit lade jag beslag på den ena stolen med dyna "för eget bruk".


Sen hade mamma köpt en låda med möbler på loppis, till det dockhus hon har i sitt lek-/gästrum. Jag och sambon la genast rabarber på den blåa plaststolen, misstänkt lik en Verner Panton-miniatyr. Det finns dock ingen märkning så det är svårt att veta. Och ett av borden som låg i lådan var för stort för dockhuset, så det fick också följa med hem till oss istället.  
Eftersom jag alltid älskat hammockar medan sambon tycker dom är urfula och vägrar ha en i trädgården, kunde jag bara inte motstå den här miniatyrhammocken. Dynor fanns inga men jag sydde några halvdana av ett tyg jag hade hemma, återstår bara att ordna ett kapell. 

Och så på en loppis i somras där jag inte hade mycket annan lycka grabbade jag tag i ytterligare en miniatyrstol för en femma.

Och vips så har alltså ännu en samling smugit sig på! 


2 kommentarer: